Warsztaty „Okiełznać sztormy i nawałnice” i „Telefon – kompas czy pirania czasu”

W dniu 21.01.2019r. zostały przeprowadzone warsztaty profilaktyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej:

– klasy I – II jak radzić sobie z konfliktami „Okiełznać sztormy i nawałnice”.

Wypływając w morze, każdy żeglarz musi liczyć się z możliwością napotkania sztormu lub nawałnicy. Ich występowanie jest naturalnym zjawiskiem, na które człowiek nie ma wpływu. Podobne jest z konfliktami, które pojawiają się zawsze w sytuacjach społecznych i prognozują zmiany w relacjach. Nie możemy jednak biernie stać w strugach deszczu raniących słów i liczyć na to, że nie uderzy w nas grom czyjejś frustracji. Konfliktom trzeba w miarę możliwości zapobiegać, a kiedy się pojawiają umiejętnie dochodzić do kompromisu z poszanowaniem dla uczuć drugiej jego strony. Takich właśnie zdolności okiełznania sztormów uczyli się uczniowie w trakcie warsztatów.

  1. Cele warsztatów:

  • Poszerzenie wiedzy na temat sytuacji wywołujących stres i konflikty

  • Zaznajomienie się z mechanizmami powstawania różnych emocji

  • Generowanie własnych sposobów na radzenie sobie z trudnościami

  • Poznanie nowych metod rozładowania emocji

  • Wypróbowanie w praktyce alternatywnych sposobów rozwiązywania konfliktów

  • Kształtowanie umiejętności negocjacyjnych

  • Kształtowanie umiejętności pracy w grupie

klasy IV- VIII – Fonoholizm „Telefon – kompas czy pirania czasu”

Smartfony wiele ułatwiają i często pomagają zaoszczędzić sporo czasu. Umożliwiają sprawną organizację pracy, pomagają nie zabłądzić na nieznanych morzach nowych obszarów, ale są też sytuacje, w których bywają uzależniającymi pożeraczami czasu. Dziś telefon to narzędzie do korzystania z Internetu i tu zaczynają się kłopoty…. O tym, dlaczego tak trudno jest rozstać się z telefonem, do czego może doprowadzić fonoholizm rozmawialiśmy na naszych warsztatach.

Cele warsztatów:

  • Dostarczenie uczniom wiedzy dotyczącej zarówno korzyści jak i zagrożeń płynących z użytkowania smartfona,

  • Kształtowanie postaw sprzyjających samokontroli w korzystaniu z telefonu,

  • Uświadomienie zagrożeń i objawów fonoholizmu,

  • Promowanie alternatywnych, konstruktywnych form spędzania wolnego czasu.

Agnieszka Lewaśkiewicz